Ana içeriğe atla

Tarantu Babu'ya Mektup


Kızını, İtalya'nın en zengin, en rahat delikanlısı 
Kont Ciano ile evlendiren ve kendisi 
Prens Torlonya'nın armağanı Villa Torlonya'da 
oturan büyük idealist Sinyor Mussolini, 
İtalyan Ansiklopedisi'nin «F» harfinde 
faşizmin ne demek olduğunu anlatırken der ki: 

«Faşist, rahat hayata hor bakar... 
Yeryüzünde saadetin mümkün olacağına inanmaz.»

Faşizmin bu «rahat hayata hor bakmak ve yeryüzünde 
saadete kavuşmamak» nazariyesi, büyük bir ciddiyet 
ve samimiyetle «Cartieri Popolari - Halk Mahallelerinde» gerçeklendirilmiştir. 

Banka Komerçiale'de direktörlük ve İtalyan finansına 
Sezar'lık eden Lehli Töplitz'in en yakın dostu 
İl Duçe Benito Mussolini, yine «F» harfinde 
faşizmin tarifini yaparken şöyle der: 

«Faşizm için her şey devletin içindedir. 
Devletin dışında manevî veya insanî hiçbir şey yoktur, 
her şey değersizdir.» 

Bu derin, bu erişilmez faşist görüşünün nasıl 
gerçekleştiğini anlamak için, Bertolino Splandit Otel'in 
İtalyan güneşlerinden daha ışıklı salonlarında 
toplananlara yükselmek değil, 
«Cartieri Popolari - Halk Mahallelerinde» 
oturanlara inmek gerektir. 
Bu mahallelerin oturucuları, gerçekten de 
büyük bir enerjiyle, devletin hapishaneleri, 
vergi daireleri ve polis karakolları içine alınmışlar, 
onlara devletin dışında her şeyin değersiz olduğu, 
gerçekten de anlatılmıştır... 

Yine İtalyan Ansiklopedisi'ndeki «F» harfine 
faşizmin tarifini yaparak ün veren ve böylelikle 
büyük ansiklopedilerin nasıl birer bitaraf bilgi eserleri 
olduklarını ispat eden İtalyan kurtarıcısına göre: 

«Faşizmin anladığı hayat ciddî, ulvî ve dinîdir..» 
Bu, gerçekten de böyledir. 
Gerçekten de, yalnız Roma'nın Cartieri Popolari'sinden değil, bütün İtalya şehir ve köylerinin Halk Mahallelerinden, 
karınları kaburgalarına yapışmış on binlerce 
aç orospu yetişmekte ve bunlar böylelikle faşizmin 
anladığı ciddî, ulvî ve dinî hayata kavuşturulmaktadırlar. 

Fakat, sana şunu söylemeliyim ki, 
Cartieri Popolari oturucularının birçoğu, ne yazık ki, Ansiklopedi'de yapılan bu tarifleri anlamamakta ve 
çok daha az ciddî, ulvî ve dinî de olsa, 
kendilerine göre faşizmi şöyle incelemektedirler: 

«Bazı muayyen şartlar altında burjuva emperyalist, 
irtica saldırısının ilerlemesi faşizm biçimini alır. 
Faşizm, finans kapitalinin en mürteci, en şovenist 
ve en emperyalist unsurlarının açık, terörist diktasıdır. 
Faşizmi doğuran muayyen, tarihî şartların başlıcaları şunlardır:

 
«Kapitalist münasebetlerinin kararsızlığı, 
deklase olmuş sosyal unsurların çokluğu, 
şehir ve köy küçük burjuvazisinin ve geniş 
bir münevverlik yığınının yoksulluğa düşmesi, 
proletaryanın uyandırdığı dehşetli korku.»

(NazımHikmet / Taranta Babu'ya Mektuplar)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patladı Patlayacak Bir Kursak

-bir umudumuz kaldı elimizde  şimdi onunla ovuyoruz sancıyan yaşamı iftar sofralarında gül şerbetlerin yerini alan  fare kanlı asit, biliyorum bu bir çocuk yalanı baretli sarı yelekli bir kravat  vuruyor ilk malayı bu yalana iş bununla bitse iyi ki iş hiç bitmez nasırlara deva olamayacaksa nivea pijamalarıyla kızlar o dev aynasında  foşur foşur yıkayamayacaklarsa yüzlerini dove'la -iş hiç bitmez bir sabun köpürürken niçin şiir yazılmasın  çocuk kanları boğuyorken mürekkebi kağıdın bükülüp sonuna geldiği bu anda  bir şiir yalnayak fosfor göğün altında dimdik! kederlerine barkod vurulmuş dünyanın  balta girmemiş ormanları da kalmadı  burkukları saracak iprek kumaş yarayı sağaltacak hint yağı yani ki vurulduğumuzla kaldık bire on metre kare dükkan için birbirlerini vururken oğullar kızlar bir adam gecelerden kovulurken doğranırken şehrimizin takımı  kıraathanede olmadık laflarla kırkyıl kırkyıl arayı açarken ihtiyarlar çukurda tepinen çocuklar g...

Yalnız Hüznü Vardır Kalbi Olanın

IV hüzün yalındır-dağdan aparılmış kar topakları gibi yel ki ince ipince bir teldir kopmuştur insan  azar azar kopmuştur yalnız hüznü vardır kalbi olanın hüzün öylece orta yerdedir tuhaf bir yarma yaşanıyordur çepeçevre şeytan kilitleri sınav | İlhami Çiçek

Cananını Kasteder

Bağda gülden bahseden yanağını kasdeder Serviden söz açanlar endamını kasdeder Dilbere vasıl olmak dar-ı dünyadan murad Aşık aşkın derdi ile dermanını kasdeder Bu fani dünya için değmez kuru kavgaya Ecel ki bu dünyanın ziyanını kasdeder Yıldızlardan yücedir gözyaşı eşiğinde Bu bulutlar ahımın dumanını kasdeder Ey Avni beyti bozma bahsi ağyar eyleyip Şiir o ki sadece cananını kasdeder Bu fani dünya için değmez kuru kavgaya Ecel ki bu dünyanın ziyanını kasdeder Gözümden akan yaş mıdır kan mıdır Lebun yadına lal-u mercan mıdır Gönülde ne var ise faş etti göz Seni sevdiğim yar pinhan mıdır Gözüm ile derya nice bahseder Gözüm gibi ol gevher efşan mıdır Gönül ızdırap ile oldu helak Gelin görün ol afeti can mıdır Demiş Avni’ye ben cefa etmezem Ona cevreden yoksa devran mıdır Avnî Kasd: Niyet. Tasavvur. İsteyerek. Niyet ederek. Dil-ber: (Farsça) Gönül alan, kalbi çeken. Güzel, dilber. Vâsıl: Ulaşan, erişen, kavuşan. Hakka vâsıl olan. Dâr: Yer, mekân, konak. ...